Už jste si pojistili letenky proti stornu i zpoždění?

Světu letecké dopravy narostla v posledních desetiletích křídla a navzdory nedávnému covidovému přibrždění se cestování letadlem těší obrovskému zájmu cestujících. S nárůstem objemu letů a poptávky po létání se ale také zvyšuje riziko možného zpoždění či dokonce zrušení letu. Dobré cestovní pojištění vám ovšem může pomoci i v takovýchto případech. Víte, jakým způsobem si lze letenky pojistit?

Jak na pojištění letenky v rámci cestovního pojištění?

U pojištění letenek je třeba rozlišovat mezi dvěma hlavními možnostmi, na něž se lze pojistit a které představují dva typy pojistných rizik. Na jedné straně je to pojištění storna letenky, na straně druhé pak pojištění zrušení a zpoždění letu.

Pokud si koupíte letenku, zájezd, jízdenku či nějakou jinou sužbu (třeba ubytování), jež nebudete následně moci využít například ze zdravotních důvodů, budete muset uhradit storno poplatek, který může někdy činit i 100 % již zaplacené částky.

S úhradou storno poplatku — či alespoň jeho části — vám přitom pomůže, pokud budete mít sjednané pojištění storna. To lze uzavřít obvykle do 3 dnů od pořízení letenky, zájezdu či služby, pokrývá zpravidla 80-100 % storno poplatku a jeho cena se pohybuje okolo 4 % z celkové ceny.

Druhou možnost, která je — a to i s ohledem na rostoucí počet mimořádných událostí v letecké přepravě — čím dál tím vyhledávanější, pak představuje pojištění zrušení a zpoždění letu, které vám účinně pomůže v situaci, kdy dojde vinou letecké společnosti ke komplikacím při cestě a vy získáte legitimní nárok na adekvátní odškodnění.

Co zahrnuje cestovní pojištění v rámci pojištění zrušení a zpoždění letu?

Mnozí cestující často nicméně ani netuší, že v řadě případů mají nárok a právo na finanční kompenzaci za problémy, jež jim způsobilo například zpoždění letu či zmeškání navazujícího přípoje. Na kompenzaci ve výši až 525 EUR přitom budete mít nárok vždy, když:

  • měl váš let zpoždění více než 3 hodiny,
  • byl let vinou letecké společnosti zrušen,
  • vám byl z neoprávněného důvodu odepřen nástup na palubu,
  • jste v důsledku zpoždění letu zmeškali navazující let,
  • vaše cestovní třída byla nižší než ta, za kterou jste si připlatili.

Vymáhat po leteckých společnostech peníze, na které máte nárok, bývá ovšem mnohdy složité. Vítanou pomoc proto představuje cestovní pojištění s asistencí pro případy nepravidelností v letecké přepravě. U něj ostatně nepochybně oceníte i to, že již v průběhu cesty vám asistenční linka pojišťovny poradí, jak se zachovat a poskytne vám podrobné informace o vašich právech v aktuální situaci na daném letišti.

Následně vám pojišťovna prostřednictvím partnerské společnosti pomůže uplatnit nárok na finanční kompenzaci, prověří oprávněnost vašich nároků a celý, mnohdy časově a organizačně náročný proces za vás vyřídí.

A nemusíte ani shánět žádné speciální připojištění. Pokud si sjednáte cestovní pojištění — třeba online a se slevou 20 % pro jednorázové či 40 % na celoroční cestovko Kooperativy, získáte asistenční službu TRAVEL ASISTENT zcela automaticky a zdarma, a to jak k jednorázovému cestovnímu pojištění, tak k pojištění celoročnímu. Tak šťastný a příjemný let!

16.10.2024